Tragedi jamban puaka

"Ang tau dak zack, xdak nikmat lagi besaq dari 'malam pertama' ngan bini ang nanti tau! "


Oh really?
Tapi pada aku, xde apa yg lbh nikmat melainkan dapat berak dengan aman nya tambah-tambah bile time perut tgh memulas. 

Bayangkan dalam bas perjalanan dari puduraya nak ke kota bahru, time tu perut buat hal. Nak suruh drebar tu stop, kang malu plak satu bas tau yg ang tu nak berak. Nak tak nak, tpaksa la kepit kaki, buat muka innocent. Sampai je kat R&R, kalau boley, ang la orang ptama yg nak turun bas carik toilet kan? Toksah tipu ah. Aku da rasa dah. hakhak.


"Siot la ang ni zack! pengotoq! takdak topik lain ka wei?!" 
hakhak.

Okay,sila salahkan jamban jepon itu. 
Korang jgn tak tau, kat jepon ni tandas tak guna air. Ang tak kan jumpa kepala paip pon dalam jamban diorg. So, nak tak nak, kalau perut da sakit sangat2, terpaksa la guna tisue.  

ni la rupa japanese toilet.
Ntah apa hal plak tetiba pagi ni mamat-mamat jepon ni ramai plak nak berak. Aku terpaksa beratur plak nunggu turn. Alih-alih sampai turn aku, tissue plak abis. Kecelakaan sungguh.

Maka, dengan mulut terkumat-kamit meyumpah seranah jamban yg macam haramjadah tu, aku terus kayuh beskal dengan halaju 120km/sejam (full throttle da ni) dengan harapan dapat smpai umah secepat yg mungkin. Nasib baik umah aku x jauh ngn universiti aku. Kalau tak, masak aku!

Teringat lagi  pengalaman zaman skolah menengah dulu. Time tu baru abis SPM. Aku amik part time keje pam minyak kat ESSO. Satu ari tu, kbetulan aku tak keje pasal aku demam. Tengah sedap-sedap baring ngadap tv, tetiba member aku sms. 

"Zack, wei tolong aku wei! jamban ni pukimak xde air plak! aku tgh berak ni. Kau tolong bawak air wei. Ni last credit aku ni. Kalau kau x dapat sms aku ni, mampos kering aku! "



Time tu pale otak aku memang xde pikir lain dah! memang nak pedajal member je. hakhak. Ini peluang memang xkan datang slalu punya maa~ !
 




Aku call member aku dalam 3 orang, pakat ramai2 gi ESSO on the spot. Sampai2 je, terus gegar pintu jamban die.Nak dijadikan citer, ada member aku ni plak pandai cakap dalam dialek cina. 

"Aiya kawan! lu belak batu ka? cipat sikit ma! Org lain pon mau guna la! haiya!"

Yang lawaknya, kawan aku dalam jamban tu dengan yakin dan konfiden nye jawab : 

"you mau berak cepat, u kasi bikin jamban sendri la! tak nampak org tgh busy ke?!"


Gelak sakan ar time tu. Pastu, last-last hulur gak air mineral 2 botol. Seminggu die kena bahan ngan kitorang. wakaka!




p/s : sediakan air sebelum berak...

50 comments:

Cik Chuie said...

pengotoq2 gak....tapi penat gelak ni. ceh. hahak

chah~ said...

adeh.. jebon tol korang nih.. kesian membe ko wei.. klo membe aku kena ni, bukan stakat seminggu kena bahan ni.. satu sem pun belom tntu cukup.. ahhahahahaha...

Cik Yaya said...

habat tol ang nie...tp lawak dow..

Aidi-Safuan said...

perghh...keji nyer~

Shaz Naz said...

haha..zack, u r so mean...adoi klaka la..keep writing..hilang stress baca ur blog

Fatin Aliyya said...

haha.first of all.'kiut' giler japanese toilet.;p.

tawuxper.sediakn air sebelum melabur ye tuan2 n puan2.:p

kem slm la kt mber ko yg kn bahan tu.ngeh ngeh.;p

furreyzarh said...

ur blogs are like my laughing gas..
ahahah~~ ta larat gelak la

Ieqa Swetluv said...

hahaha lawak sungguh r.. tp mmg x leyh tipu paling lega bile da pas mende ni r.. selagi x pas ape bnde pon x leyh nak wat haha

Unknown said...

haha, lawak.
lain kali tggu la lua toilet dye dlm sejam je.
haha ;D

paatz said...

hehe..pecah perut..
teringat ada member pas membuang kuar tandas jalan kengkang sambil menggosok perut buncitnya dan berkata

"Ahhhhhh....lega"

zella y said...

heheheh...
lawak la..
ksian kat member tu...
=p

molliesa said...

hehehee...saket perut...sebab penah kene camni...:)
gelak sendiri....:p

Aini said...

Hahahaha....best betul pedajal orng ek..

imma.jayma.azima said...

wakakaa~ siyes, klakar giler!!!

ziesya zulkifli said...

gilo~
wahaha~

Syaiful Azhar said...

hahaha..lawak giler..keep on writing bro..

Anonymous said...

klako gile!!!!!!!! hahhah seyes besh

Saya said...

hahah...kelaka bangat..

Mashii said...

yakek la...

cik nurul said...

ush....cam pernah berlaku pada diri ku... kihkihkih...

ayg_iris said...

jahat giler ko kenekan kawan ko hampeh jek...penat giler aku pakat gelak...thanx...

ayg_iris said...

jahat giler ko kenekan kawan ko hampeh jek...penat giler aku pakat gelak...thanx...

Mimie said...

yg ni sumpah klakar.. boleh x zack bg short version yg part blakon cine tu kt sy.. nk share kt FB, sumpah klakar gile aaah... sakit perot glak lame2 bace mnatang haram tu

Anonymous said...

hahahahaha...apekah????...guwa tgh bz....pg tempat len....hahahaha

qees said...

entry paling bestttttttt..kelakar giler! seriuss...!

Cik Hakimah said...

well done bgs punya entry
en.zack mmg blogger y happening.
stress pn ghaib ttibe haha

M Y S H I said...

ahahaha mmg lawak la.. !!

FiqaSaleh said...

hahahahha..lawakkk.. LOL

Nur Asyuraini said...

cam hampeh je perangai korg.....
cian lak aku kat member hang....
sabo je la dpt geng cam korunk nie....
hahahaha ^^
bgus doe cter hang....

PEMIKIR said...

seyesly aku x tahan nak gelak dah...
hahahahaha...! adui. seb bek leh than lagi.

Anonymous said...

huahuahuaaaa....gelak terguling2 nehh...
apa2pon best arr baca blog hang...cayalah..mcm2 ada..

~w@w@~ said...

hahahaha...!!!

memang stock ske bahan orng la korang nie...

tp sumpah! memang klakar.. he3.. =D

(^_^) said...

adoi, lawak gila smpai terguling golek :D hahahaha!~

(^_^) said...

adoi, lawak gila smpai terguling golek :D hahahaha!~

Nur Hani said...

pergh, kesian kwn lu bro XD

za said...

nk kcian..
tp xjd..
klakar gle..
xthn..
gelak sorg aku..

LadyComot said...

wakakaka kelakar babe... jamban2 punya pasal.. memang ta boleh blah lu olang ya..

wawa zulkafli said...

huohahahaha..kelakor la beb!! jahat tol u nie...huh..agak2la mber tgah dalam darurat tuh!!!hik3

pRincEss AleXa said...

pppppppeeeerrrrrrgggghhhh lawak esbestos!kaw2 gelk cm kuntilanak!!! awesome sgt!!!

pRincEss AleXa said...

pppppppeeeerrrrrrgggghhhh lawak esbestos!kaw2 gelk cm kuntilanak!!! awesome sgt!!!

pRincEss AleXa said...

pppppppeeeerrrrrrgggghhhh lawak esbestos!kaw2 gelk cm kuntilanak!!! awesome sgt!!!

pRincEss AleXa said...

pppppppeeeerrrrrrgggghhhh lawak esbestos!kaw2 gelk cm kuntilanak!!! awesome sgt!!!

Alif Haris said...

hahhahahaha !!
kasi bikin jamban sendiri lah :D
mcm harem :D

anis said...

hahahaha...adoi,menitik air mata baca blog ni lah..

VelOveShAn said...

aku yg tgh sedih ley jd mcm org gila ketawa sakit perut HAHAHA

laskar pelangi said...

AHAHAHA.....sengal =D

Wafa Awla said...

lawakla , kesian member !

zul hassan said...

aku tengah tahan gelak dalam kelas ni hahahahaha....

Unknown said...

Kebetulan aku baru je lepas melabur sbb sakit perut tahan berak lama sangat sblm baca entri ni Kakaka

NAZATUL SOFEA said...

ngekkkk....n terbaik...

Related Posts with Thumbnails