Misteri sekotak SANITA

Dulu kecik-kecik, mak aku suruh pegi kedai.



Sampai kat kedai, pakcik kedai tu bungkus SANITA tu cantik2 ngan surat kabar.




Aku heran. Kenapa die kene susah payah bungkus? Dalam perjalanan pulang, aku asyik pikir kan benda tu je...





Bila sampai umah, aku bagi barang tu kat mak.




Tak puas ati punya pasal, aku tanya gak kat mak aku...

 



Mak kata...




Oh...



p/s : Suka tengok kotak SANITA. Ada corak bunga2. Cantik. 

latest update : Ada orang tak tau Sanita tu apa. Hakhak. Okay, Sanita itu ialah brand tuala wanita yg femes masa zaman aku kecik-kecik dulu. Skang ni da x jumpa da.



 

89 comments:

GT said...

Hanpagas~ =p

Solehah Muhammad said...

hahahahahaa..

malu x)

tp nice

Fiffy Hazirah said...

sanita ni menatang aper?

ziesya zulkifli said...

kamu mmg seorang kanak2 y aktif!
wahahahh~

syikinshuhaimi said...

zack sengal!
;p

cik hafiza said...

sanita...
ngahaha~ ^___^
hny mampu tersenyum~

cik ainlenakasih said...

waaaaahhh
sengal jea :))
senyum sensowunk ney !

Nadnod Azizan said...

hahahaha ;D kelakar ;p

enyheartsdiamond said...

hahaha..comel :)

Noor Fatin said...

hahaha
skrg ada lg rasanya sanita tapi jarang dah ada
sbb byk jnama2 yg lain

dlu sanita ni femes gile..=p

Hunny_MHT said...

zack same la.. dulu mak saye pun salu soh belikan menatang ni.. haha

.:fifi:. said...

haish!
hahha skng neyh da xde da sanita
bnyk brand baru plak..
hurm tp betulla dlu kalau beli mesti de bungkus dgn surat khabar pastu letak dlm plastik hitam...

ayisy said...

haha bro. kecik2 aku pun sama. cuma aku tak tanya la knapa bungkus guna surat khabar. aku pelik cuma wat bdoh jek. :P

Fatin Aliyya said...

haha.tetibe aku malu lak bx entry neyh.:)

weh, ko tawu x aku mser kecik2 pn pi kedai depa bungkus bagai mcm nk bg adiah.

nk dijadikn citer aku ni nmpk matured n tinggi cm bdk form 1 even br darjah 4

aku takder perasaan time beli yerla mn aku puberty lg pastu tuan pnyr kedai usha aku pelik jek.ces.hampeh tol.

aku tabik la dekt ko sebab wolopon ko lelaki ko gentleman beli bnd2 pompuan neyh.:)

Fiffy Hazirah said...

vavi la aku ingt ape la sanita ni. pad rupenye...


wei intimate n wishper la best! hahahaha

Anonymous said...

sanita??comelnya nama..hehehehe..

skg yg popular kotex..XD

ini q i L L said...

sanita. dah lame tak jumpe. rindu. hehe...

Bardboo said...

hehe..walaupon dh xde kat market, tp still ada org yang pgil tuala wanita ni SANITA tau..

Biela Jailani said...

bahaha !

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

hehe dulu kecik2 ingatkan sanita tuh sebijik pencil case yang canggih kah kah.

Shaz Naz said...

haha..mcm xde benda lain zack nih..skrg dh xde bungkus2 pun

miss aniesayu said...

hahaha.. x)
kenape kesah kite lebih kurang same?
jadi mangse untuk beli mende tu gak..
bezenye,org tak amik 20 sen yg lebih tue..
tertanye2 jugak nape mesti wrapped up..
huhu,sampai sekarang jadi misteri..
=')

Syima Syaz said...

hye..
dulu2 masa zaman saya umur 12thn,sbb takut kene period saya bwk sanita dlm beg sekolah.sekali 1 day terjatuh masa amik barang.pastu budak lelaki nampak...start tuh budak tuh panggil saya 'hip hip sanita hureeyyy'...

sniffa93_aznil4eva said...

haha nape lah time baca td mmg dah mcm agak2 benda tuh.

haha:)

AJ said...

teringat2 juga time kecik..skangni,tiap2 hari dok iklan pasal benda ni...

Eyriqazz

King Of Single said...

ahahaha.mak ekyn dlu slalu gak beli ni

rase bangge gak bile pakai...haha
kotak die cantek uh
betul xtipu...mane nk jumpe pad dlm kotad selain sanita tu.
pehh! memang superb!

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

kecik-kecik dah pervert.

aku Zaty said...

ooowhh..
baru tahu.. ============>

Cikgu Dahlia said...

hahaha..dedulu kalo beli memang bungkus woo malu...tapi skrg xkisah dah...dah jadi satu benda wajib bagi pompuan

intan.maisarah said...

owh sanita

Aus MeLankoLik said...

hahak..
da mcm komik da aku bace..
cayalah..
simple tapi enjoy !!

Mysara Newrie said...

haha. nway comey gak nama die. sanita. wakaka. pape pown, tabik kat ang sebab tlg belikan utk mak ang.

zack zukhairi said...

@mysara : haiii,ada hati nk bagi anak nama 'sanita' ke? hehe

Enn Ess said...

haha. comel gila.
da dapat da jwpn nya skang?ehehe.

Anonymous said...

Serius classic entry nih..
That show how innocient-nya budak-budak zaman dulu. Sekarang tak sama dah. Dekat tv banyak sangat iklan 'tuala' untuk tatapan umum. (credit to iklan terkinja-kinja kotex, carefree and etc..)

hans said...

hahaha
penah dengar
zaman dlu Sanita femes macam Laurier kut
hehehe

dayanaazhar:) said...

tabikla, sbb tolong mak beli sanita...hahaha....org dulu2 dorang masih mengekalkan sifat malu, balut ngan surat khabar....sekrang tibai je ...hahha

kayghani said...

haha..mak aku tak pernah lak suruh beli..tapi camna aku tau sanita tu tuala wanita ek?

ami auni n auji said...

aku dulu slalu kna suruh pi beli oleh kakak ipar aku.. yer arr aku tkde kakak... mak aku tak sure laa plak.. bila aku dah puberti.. bapak aku yg belikan.. malu arr nk beli.. tak pon aku suruh adik aku beli...

pssttt... aku dulu pon pkai sanita.. dah jenama tue jer yg jual kat kdai runcit kat umah.. mmg balut sakan..

skarg kalu kdai runcit kat umah aku still balut agi.. kalu kat supermaket mn de balut2.. ahha..

ceksumolek's said...

ha'ah.. ingat jugak.. masa kecik2 penah di suruh belikan sanita nih.. tapi xtau ape benda.. yang pelik siap dibungkus dengan paper.. dah besar nih tau la ape bendanye :P

Anonymous said...

hahaha

adoi..

:)

peace no war..

yuyun said...

sekolah rendah duduk shah alam, tau brand whisper je sebab dorang bagi sample free mase lawat sekolah bagi talk. sekali balik kg. pegi kedai, ade sanita je!!

dah la impian mase kecik nak pakai whisper. (b4 tau whisper mahal. haha) bile akil baligh, kebetulan duduk kg., sekali nah ko! kat kg. tak jual brand tu. kene la beli sanita then pakcik tu pi balut padahal aku rase cam tak payah kot. siap tanye lagi, 'beli sanita memang kene balut eyh?' haha. mane taknye, dulu tengok mak beli tuala wanita tak bungkus2 meh.

gagaga.

Azalina M.Salleh said...

hehehe tapi skrang rasanya packaging die dah tukar kan... :)

iedayah said...

konpem ke xde lg zack?anda pasti???

LISA lisot said...

weh, sanita ni dlu mase aku kecik, aku curik satu dan pakai :P

Ismail Noh said...

Naluri laki aku menangkap cepat dari awal cerita..haha~ Sengaja kau Zack. Motif?

Nadi Medina said...

bru jpe cik sanita ni mse nk soping roti nih kat kedai apek smlm..dlm ati..eh ade lg rupenye jenama nih..^_^

jana said...

hahaha... dulu time kecik2 pn penah kene suruh beli sanita tu.
sampai je kedai xingat plak, sanita ke asnita. yg ingat ade nita2 la blakang dye.
puas la pakcik kedai tu dok pikir, apela budak nie cakap ney? heheee
c(;

Anonymous said...

sekarang ni pon klo pegi bli pad kt kdai musti si apek cina tuh bungkus ngan surat kaba punye. lalalaa

Anonymous said...

hehe..dah mak suruh,akak suruh, pi beli jer...kalau tak bungkus ngan paper, dibuh dalam plastik hitam...menjadi tanda tanya gak...tapi biasa ada baki duit, so malas nak tanya dah pasal upah dapat...kui2...

japierah said...

ade lagi la skunk..kompidem je ang nih habaq takdak

cuyaduya said...

ada lagi. kat kedai azrian dan apentah kat taman meru 2b, ipoh.teman my sis beli barang. jalan2 sekali nampak kat rak, paling tinggi. eh2..sanita la. ada lagi brand ni? HA HA HA..
dulu2 my older sisters semua pakai ni. paling grand la masa tu. KAH KAH KAH..

nadtravellerina said...

ad ag kot bnde ni.. my mom ni old timer nyer peminat.. pham2 je la

ravishingpeacock said...

aah same ler xprience ni...dulu pon uncle cine 2 msti bgkus pkai krtas surat kaba huhu

Shahizan Azmi said...

haha. ok ak pon x tau ape tuu sanita ;D

dan ak rasa zaman skarang, mane ade bdak laki nak tlg mak dy beli tuala wanita daaa -,-

C!k LaYLa PiPi GeBu said...

kahkahahka..
teringat time kecik2 dulu..
klu akak aku suroh g bli..mest uncle tu akn balut...
tp la ni..mne ada dah balut2..
tayang gitu jew...

n U h A said...

hahahaa...
mak aku pon rajin suh aku bli menatang ni tym kecik2 dulu...
siap ckp "pak cik,nak sanita TAMBAH DUA satu..."
hahaha gile skema...

ilham said...

ade je lagi SANITA tu kat POK ENG TIN kat pekan dungun...nmpak ikut cermin.

Syu, Syuhada said...

rndu sanita!!!
dlu2 jmpe dlm lemari mama..
time umur 3 thn g2..
suh mama pkaikan..
haha..
rse cam itik je sbb spender kecik ag time 2;p

opss..xlucah kan??hihi

FiqaSaleh said...

hahahahahhaha...cettt... :p

ismimaizura said...

mse time SANITA dlu x akil baligh lg..haha..skrg dh akil baligh tp kenal KOTEX jer..kui3..tp dlu ak tabik spring r kt org dlu2, pnye jga kemaluan..siap balut ngn srt kaba tu..tp leni klu ko beli jgn kate nak balut, plastik pn kdg2 x bg..x kesah lgsng..kita plak yg malu bagai..x jmpe lg skrg ak bli brg ni org balut ngn srt kaba..x jmpe dah..

atilieya said...

brand nie ada lagi..kat kl nie klu nk cari hangpa p cari kat kedai2 cina atau india..comfirm ada..latest price..da up 2ringgit 5kupang..haha...

pencari cinta said...

eh..betul la aku pon da xpenah nmpak sanita...masa zaman kita dulu2 org malu bwk benda alah nie...balut kaw2 punya takut org nmpak...iklan tuala wanita pon xpenah ada...
tp sekarang benda alah nie dijual open jek...model tuala wanita pon da ramai...paling xtahan bila vince pon jd model jgk...manusia skrg da kurang sifat malu n da open minded sgt...

Anonymous said...

aku plak kakak suh g bli, tp dia xckp sanita tu pad,dia ckp roti kering, n aku yg bendul ms kcik2 ni pon g kdai mmg bli roti kering la..yg ade gula pastu mkn cicah air kopi tuh..;p

Anonymous said...

hehe..kte ni kuno an..
da lme entry ni wujud tp bru rini bce..
btw, ade ag taw sanita ni..
tp packaging da cun sket..wana pink munge2 asenye..:)hehe
ehem, laki pun ley try ape..wat lap peluh..ngeh3..xsnonoh!:D

Unknown said...

kikihkih...lawak3...nice pic..

brat2104 said...

kalau x silap, ada lagi sanita ni.. tapi dia ah peket pakai plastik mcm brand lain.
(dgn penuh skema aku update info pasal tuala wanita)

syer. said...

eh..crita kta sama la..dulu2 tym kecik2 pun kena tlong belikan gak..sanita dibalut srt kabar..da besar2 bwu tao ape function srt kabar tu..btw..zaman skang still ade ag sanita..tapi pckging dah laen..ngeee (:

syer. said...

eh..crita kta sama la..dulu2 tym kecik2 pun kena tlong belikan gak..sanita dibalut srt kabar..da besar2 bwu tao ape function srt kabar tu..btw..zaman skang still ade ag sanita..tapi pckging dah laen..ngeee (:

syer. said...

eh..crita kta sama la..dulu2 tym kecik2 pun kena tlong belikan gak..sanita dibalut srt kabar..da besar2 bwu tao ape function srt kabar tu..btw..zaman skang still ade ag sanita..tapi pckging dah laen..ngeee (:

nurse @n!$ said...

aku pon ske gamba pemandangan die..haha..dolu kazen aku susun penuh dinding kotak sanita tuh..siriyes aku tak taw pebende kah itu..sampaila ntah..satu hari tuh..haha

AiNiey Bariyyah said...

oit zack, SANITA ader lgi ler.. kebarangkalian nk jmpe tu je yg kurang, ahaks..

siti_Zueirah said...

hahahaha!!....nie pun ko nak cerita...tapi mmg lah popular dulu2..hihihi....sekarang masih ada lah...(aku sendiri masih pakai)...cuma kedai runcit jer ada jual..kalau kt watson ker guardian mmg x ada lah...kalau sapa2 nak cari aku leh bagi tau kt mana...hihihihi...(leh plak aku lyn cerita nie)

amie... said...

haha...cumel giler...ni brand pemes mak2 dlu pkai...hehe...

dlu klo bli mnde alah ni kompom bungkus xpn plakstik itam...tp skag slumber jek masuk plastik tranperen lagik...

malu seyhhh... >.<

labella said...

hahahaha(ketawa jahat)
muka dah comel dh tapi selalu kena suruh beli kan tuala wanita kat mak...hehehehe,bagus2....anak yang soleh....

aksara nailofar said...

ak pown pnah gak jd
tp skrg xde da nk balut2 nie..ak pnah jd tukang bli sanita n ak slalu heran apsal kne balut.... da tue siap boh lam plastik itam...skrg xde balot2 da..kl0 b0le ciap nk tayang brand y diorg gune..huhu

Anonymous said...

hahah..dulu masa skolah menengah,aku slalu mtk tlg adik laki aku bli sanita.ms tu dia skolah rendah lg...dia pn hanya menurut perintah.bila dia tanya "sanita ni pakai kt mana?" aku jawab "pakai kt ketiak" hahaaha..dia pecaya.dia tanya lagi "buat pa pakai kt ketiak?" aku jawab "nk bg ketiak wangi.tp utk pompuan ja.laki xbleh pakai" pastu dia xtanya dh.masuk tingkatan 1 dia p skolah agama.blk cuti,aku mtk tlg bli sanita.dia jawab "xmau!aku dh tau dh ampa pakai kt mana!penipu btoi!" hahahaha...ni crita btoi.aku xtipu..

Anonymous said...

spupu ak nma SANITA weyh.........!!!

Anonymous said...

aku baru bace entry ang ni zack..FYI sanita ni ade lagi dowh skunk..cume packaging die upgrade sikit...supaya konon2 bley2 lawan KOTEX mahupun WHISPER or LIBRESSE..

Anonymous said...

aku baru bace entry ang ni zack..FYI sanita ni ade lagi dowh skunk..cume packaging die upgrade sikit...supaya konon2 bley2 lawan KOTEX mahupun WHISPER or LIBRESSE..

cekodok apple said...

hehehe..kelakar..sanita pon bleh jd cte...best lah!

Amira Anorah said...

sekarang ada lagi la cikgu zack..tapi dah tak popular la...and dia agak murah rasanya....plus sanita tak ada shape..hehhe

anis said...

hahhaa...comellah lelaki jenis zack ni...anak yang comel...suke orang lelaki yang selalu citer pasal ibu dia..angan2 nak dapat anak lelaki jugak..hehe

dulu waktu kekecik,memang malu bab2 mc dari Allah ni..So,memang sensitip kalau bab2 tuala wanita diperkatakan..

nak sebut sanita tu pon malu kat sekolah,kalau nak tanye kat kawan pasal bande alah ni,tanye bisik2.malu budak lelaki tahu..sekarang dah berlambak iklan..

Anonymous said...

skang ade lagi la sanita...cume packing dye dah lain...sesuai dengan peredaran masa =)

Wafa Awla said...

dulu ye la... balut2 segala,,skung ni , tak de bendenya nak balut

iena_83 said...

Still ada sanita ni tapi pbungkusan dah len but harga dia still murah daripada jenama yg len..:)

Wrightwmiw said...

hehe dulu kecik2 ingatkan sanita tuh sebijik pencil case yang canggih kah kah.

Unknown said...

salam..

saya sha.. saya adalah pengedar sanita. Sesiapa berminat atau untuk keterangan lanjut sila emel fsshazam7482@gmail.com

mat asri said...

Good one... 😁👍

Related Posts with Thumbnails