Kalau la kita semua bersatu...




29 comments:

GT said...

?

Hamende

ZIANA ♥ FARREL♥ FAREZKY said...

yeah!!!unite we stand...tapi biaserla..susah org nak unite...

cik nurulain said...

semakin abstrak pemikiran ko ni zack...

apesal takde text? takut keco ek klu ckp psl politik lebey2...

ada m0khtar said...

;0

Ieqa Swetluv said...

sy pending.. =(

enyheartsdiamond said...

apa nk tulis pon taktau ni..tulis2..backspace..xtao nk komen mcm mn ttg politik..

tp ustaz i ckp..percentage muslim n non muslim dlm parlimen da dekat2..so..muslim kena bersatu demi malaysia :)

Bardboo said...

macam susah je nak terjadi tu...

zack zukhairi said...

@dear all respected readers:

Aku menggunakan metafora dalam entri aku kali ni. Korang just perlu fikir dalam-dalam skit.

1st storyline : semua orang berpecah, hancur luluh. menjadi keping2. gugur. Kena ada sorang anak melayu (org yg pakai songkok) yang bijak pandai dan berkaliber kutip atau satukan semua kaum yang berpecah belah ni...

2nd line : Kalau la semuanya berjaya disatukan, menjelang 2020, insyaAllah semua orang dah tak mustahil untuk maju. Aku gunakan simbol robot yg aku cantumkan dari part2 yg berpecah belah tadi. Kalau diperhatikan, kepala dari PAS,badan robot tu dari KEADILAN, kaki nya dari BARISAN dan sbgainya. Kan robot tu simbol kemajuan? tak cukup ngan tu, aku guna simbol roket (DAP) utk menunjukkan kalau la kita semua bersatu, semua kaum/org dah tak mustahil ke bulan/bintang.

maaf. entry ni mgkin susah korang nak faham :)

ini q i L L said...

bkn ssh nak phm. tp pemahaman org lain2. btw, bgs gak wt cmni... ;)

Cik Yaya said...

suh bn n pas bersatu dulu..hahaha melayu pon berpecah..

Fiffy Hazirah said...

aku sekarang seriously kecewa dengan politik malaysia. berpecah belah. banyak lagi yang perlu difikir selain dari kutk PEMIMPIN TU, PEMIMPIN NI, kutuk parti tu parti ni. mmg x productive langsung. sampai kadang2 aku fikir 'kotor kah politik ini?"

parti tu kutuk yang ni. yang ni kutuk sana. situ sini sana dimana2 kutuk. macam....

alangkah bestnya kalau semua parti tu guna bergabung dan bersatu dalam bendera "jalur gemilang"

hohhh, ntah bila la impian ni jadi kenyataan... T_T

jangan sampai 1 hari nanti aku anti dengan politik sudeyh...

Aienz said...

sgt kreatif~~~~

Suraya I. said...

kalau la kita semua bersatu,
jadi tak payahlah aku pergi daftar mengundi yeay!!~

Unknown said...

alahai..lawanye lukisan,kalu kita semua bersatu pasti aman.....

izansalleh® said...

bersatu kita teguh bercerai kita roboh.

*komen paling lama aku nak pikir and taip*

Shaz Naz said...

KALAULAH KAN..

Fathiha Zainal said...

Politik? Oho.. Kalau la sy tak perlu ambil tahu psl ni.. And kalau la boleh jadi macam dalam gmbr 2nd tu..

Semua itu hanya KALAU.. Tergantung.

Syima Syaz said...

saya tak mau SEMUA parti tuh bergabung...
cume mau 2 parti sahaja bergabung..

Unknown said...

kreatif gilew ko..bagos! :D

intan.maisarah said...

hahahha..
roket bawak diri.. kene buang daerah

Shahizan Azmi said...

sgt kreatif :)

Irie Smart said...

boleh market arh citer2 dlm blog ang nie,,huu
btw..bagus gak ade org yg mengingatkan n bekongsi stories cam ang neyh.
AKU SANGAT SETUJU KALAU SEMUA BERSATU.

FiqaSaleh said...

aku paham sikit2.. just last pic tu jer aku ingat budak tu jdi robot.. :p
ternyata aku silap pertimbangan.. hahha

Anonymous said...

zack terer la..

Jerung Tempang said...

salam. bro,aku nk share entry kalaula kita semua bersatu leh?

fariharafz said...

sangat stuju ngn ang!

ismi azira said...

aku setuju bro.. tp mana mungkin itu terjadi.. aku suka pemerintahan islam.. adil dan saksama...

cik sakdi said...

cool :D

Wafa Awla said...

hem , betul tu ! hebatlah!

Related Posts with Thumbnails