Kalau la doremon itu wujud...

Aku selalu bayangkan kalau la aku dapat bela sekor Doremon, mesti hidup aku tak macam ari ni. At least aku ada roomate yg boleh buat pelok2 time tido. Paling tak pon, boley ajak bergusti. Dia kan bulat2 comel je, mesti sah-sah aku menang! Hakhak. Kalau ada masalah cinta ke, boley citer kat die. Nanti die mesti kuar kan benda2 pelik dari poket die. 

Tapi tu sumer fantasi mengarot je. 

Tapi....Hurmm...

Kalau la Doremon tu betol2 wujud...




Kalau la doremon tu wujud, 1st thing, aku nk die tolong siapkan homework aku. Segala keje-keje mathematic ke, english ke, sumer aku nk die buatkan. Keje aku just balas comment orang kat fecbuk je.

Tapi, kalau la doremon ni wujud, aku taknak la die ada banyak2. Kalau boleh,biar sekor je! Biar dalam dunia ni, aku sorang je yg ada. Baru boleh nganjing kat memember. Kalau ada banyak2, nanti orang da tak heran kalau jalan-jalan je jumpa doremon. Tak best!




Kalau ada doremon, boleh mintak pinjam die punya 'take-copter!'. Tak payah susah2 nak jalan kaki. Leceh. Terbang je, cepat smpai. Takde la awek aku membebel lagi. Mana tak nya, janji datang pukul 12, jalan jam punya pasal, pkul 2 baru sampai.


Kalau aku ada roomate seorang seekor doremon, boley pinjam 'pintu suka hati' dia ! 

Takde la susah-susah nak chat guna 'ym' lagi. Kadang2 tu, gara-gara internet kat malaysia yg laju macam siput khinzir, aku jadi sampai bergadoh ngan awek aku. Bayangkan la, mesej yg aku taip susah payah, setengah jam pastu baru dapat kat dia. Hangin la aku. 


Dengan adanya pintu ni, takde la aku susah payah nk booking tiket MAS balik malaysia. Biler agak2 aku rindu nk jumpa awek aku, bayang je bilik awek aku kat dalam kepala, pastu bukak pintu! Taraa! aku da pon smpai kat bilik awek aku! hehe. Kalau agak2 teringin nk makan sambal udang mak aku, bayang je umah aku. Taraa! da smpai umah! senang kan?

Tapi kan...kalau satu hari tu die mrajuk taknak bagi pinjam barang2 ajaib dia. Ha,cam ne? 

Ala,pujuk ar baik2 kan? Hehe. Kalau tak berjaya gak, susah-susah sangat, upah je dorayaki. 


Doremon ni bukan macam awek manusia, merajok nak lama2. Bagi je kuih dorayaki, satgi meleleh ar air liuq dia! hehe.


Kalau la ada Doremon, time-time exam je, aku nak pinjam die punya 'pensel ajaib'.



Masa kecik-kecik dulu, dalam cerita doremon kat tv tu, konon-konon pensil ni boley jawab sumer soalan exam dgn cemerlangnya tak kire apa subjek pon. Sejak tu lagi aku da pasang  nawaitu jahat da. Memang kalau ada Doremon, sah-sah aku nk tibai pensil ni kat poket die. 



Kalau ada Doremon, boleh aku suruh die kuar kan 'lampu picit ajaib' (betul ke nama dia? lupa da.). Lampu picit tu boleh bagi ang jadi besar or kecik ikut suka ati ang


Kalau la ada lampu ni, 1st skali aku nk try kat kucing aku dulu. Hakhak! Suluh die biar dia jadi besar rimau! boleh aku naik atas blakang die. 

Pastu kan, kalau ada doremon, aku nak suruh die kuar kan 'kain halimunan'. Ha, ni yg paling best! Aku pakai je kain ni, secara otomatik, orang da x nmpak aku. Boley la aku gi umah lisa surihani, skodeng die mandi.
 


Eh, tak boleh2! Dosa2. Tuhan marah. Nanti masuk api nurraka bak kata uda cun


Kalau ada Doremon, ada 'laci ajaib'! Konon-konon laci ni boleh bawak kite tengok masa depan. Waa! boley la aku tengok lagi doploh tahun aku keje apa, kawen ngan sapa sumer2. Gile best! 



Jom try skit.

"wahai laci ajaib, bawak aku ke hari ahad ni!  Go go! "

Taraa!




Wah! Dengan sekelip mata je aku da smpai ke Old Trafford! MU menang blasah Hull city 2-0 ahad ni! yezza!

"wahai laci ajaib, bawak aku ke bulan hadapan! Go go!" 


Tingg!



Walaweii! New year ah! syok2!

"wahai laci ajaib, bawak aku ke tahun hadapan! Go-go!"


Tingg!



....

Eh,tak nak la ada Doremon. Tak best.




p/s : entry ni khas buat cik Nur Masyitah bt Ismail sebab saya tau dia suke doremon. Sayang awak. :)


56 comments:

Mohd Hazwan said...

aku nk ikut ko bro g old trapot....hehe

Rara said...

damn gilo cute doe entry neh.
huu teringt kt akk rumh aq..kak,ade doraemon kak kt page z.t adk bgi itu url a.

GT said...

comel gilak!

ziesya zulkifli said...

doraemon takut tikus~

Gadis blogger said...

haha.
entry ni besh.
eka pown sllu byg kn gitu..
pling pnting na pintu ajaib tuu.
leh g ane2.hahaha...

udacun said...

hahaha.. nama udacun pon termasuk skali.. makacih zack promote uda..hehe

uda pon suke doremon tau... best2 sgt2.. smpai episod last tgk..yg last skali doremon mati..n nobita jd tua n nobita baiki doremon..sgt sedeyy.. ngs2 bace komik tu..huhu

Fiffy Hazirah said...

ah. ak teringat ngn fantasi gila ak masa ak kecik dlu.

ak ingt doremon btul2 ada. selalu berangan bla la doremon nk tgl ngn ak.cis.

rafaiz benitez said...

asal tevez ada lg kt man u?
haha.
doraemon slap bawk ko g season lepas tu.

zack zukhairi said...

@rafaiz : Walaaa!! tak prasan muka tevez tersepit di situ. Ces! laci doremon ni takleh pakai! hakhak

YuSeNzE - KniGhT said...

weh~~~ insap aku nengok gamba kubur tu... (>___<)

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Kan ada Doraemon.Kaunselor seklah kita dulu.Cikgu Mustapha.Apsal ko xmintak kat dia macam-macam alat?Wakakaka...

AuraFIza said...

bgus la kalo ada doremon..
nak mati pun leh tau awal2..
leh prepare..
hahhaa..

ngarut!!

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

Doraemon2....Aku la ko wujud..

furreyzarh said...

awwww... shooo shweeetttt
fer yaw lil honey bunny cuppycake eyh??
awwwww..... shweet nye dis lil boyy~~(gosok2 rambot ang)

hUziRa aYieRa said...

bertuah kak itah...hehe...
nape tiade komen beliau di sini?
mahu juge lihat reaksinye... =P
caye lah incik Z!!terbaik!!

molliesa said...

sedapnye dorayaki...hehehe..
satu agi pebret doremon, cendawan shitake..
p/s: mase kecik2, mak akak salu puji akak rajin bace buku pelajaran,sampai tanak makan...rupe2nye bile diteropong balik, akak dok study buku doremon kat dalam tu...hikhik...sampai sekarang kene kutuk ngan mak...huahua..:p

miss aniesayu said...

*skodeng lisa surihani*
eheh.. =>

kalo betol ade doremon,manusia tak bergune lagi..
huhu,semue nak depends ngan doremon..
kan tak thrill..
betul2,tak bezlah ade doremon nie..

=)

Anonymous said...

kalau doreamon wujud kan bagus??ehehehe..pa yg kita minta semuanya tercapai kan??:)

saya sukA pic yg kedua yg ada doreamon byk2 tu..cute sgt..XD

Syarafina Zaini said...

isk..macam z versi nobita..semua benda harap ngn doremon..haha

zella y said...

kalau doraemon wujud...
sy nk satu heheheh

zack zukhairi said...

@Razi : guwa rasa macam nk hempok kpala lu laju-laju! hakhak! dowh, tak baik weyh. cikgu tu asyik jadi bahan je! wakaka.

@Puan molie : owh, saya pon pernah sama seperti anda. berpura-pura membaca buku skolah walhal ada komik doremon di dalamnya! kite geng.

@zella : mana boley! saya sorang je ada doremon. xmo share! hakhak.

eju said...

ang kat jepun kan? carik je la umah doraemon katne. xD

epalejau said...

bes klo ada doremon.

tp lagi besh kalo dapat ayat last tu, tang p/s tu..

;)

Unknown said...

comelnyer doremon tuh

kayghani said...

apa kes ada teves lagi?hehe..apesal tak tunjuk ko kawen ngan sape?

silent murmuring of mine..... said...

ehem2...testing2...hihi...yup...sye mmg suke doremon...w/pun nxt month da msk 24 tawun...(tua sudah...huhu) n da nk jd cikgu (xtau bile...blame moe)doremon ttp di hatiku....^-^

same la mcm klo dak laki (or sesape juger ler) yg suka dragon ballz....

p/s- kamoo0, best entry ever!!!(sbb ader name sye)kuikui...ok namo la romantik2 kat sini...kang kne hentam dgn bloggerz.....bahaya!!!!!!!lebiu....da~~~

.:fifi:. said...

anak jiran aku dlu pernah ckap dengn mak de soh bli doraemon sbb senang nk blk kg...

hah amek kau penangan kuat gile!

aku Zaty said...

haha! best entry nie!=)
nk doraemon jugak! bole dye gitau jwpan SPM2010 nty.. hee~

Lyana Hisham said...

ala2..slalu gk t'pl gitu~

bhgn p/s tuh nk highlite sket..eceh ;p

Fatin Aliyya said...

haha.pmintaan kt doraemon yg terakhir tue syahdu seklai.insaf2.

cewah, sempt lg romntikyer ko ni.:).
*two thumbs up*

Mysara Newrie said...

kalu ang nak doremon, che nak alvin and the chpmunks sebab die kiut sgt2 dan boleh berckp! haha

Unknown said...

doremon gune magic ke.sume bende die ley wat.bahaya nih!gagaga~

Cikgu Dahlia said...

hahahaa...entry yg sungguh dedicated...

Anonymous said...

sempat jugak ko menginsafi diri yek..

kalau ko ader doraemon, ko akan jadi buruan orang ramai.

yanTo said...

aku mmg sgt suke dengan menda biru yg bulat nie...klu lah die wujud mmg aku mintak kawkaw nyer..aahahaha...pape pn best entri ;)

Mashii said...

alolo..sweetnya ending...

klu ada doremon aku nak satu jer.mesin duit..takyalah aku belaja susah2 untuk dapat kerja bagus2..padahal klua nant klu kerja tak bagus jugak taktaw la..

aku cakap kalau ok!kalau..

Pojiepooh Abdullah said...

cute la entri nih..
tp klo ada Doraemon kat dunia nih mmg best!

kurosagi said...

ting!! sekali kubo da...haha~

Ismail Noh said...

Sekali ending motivasi da..bijak2

wawaHusin said...

suka...i like..wawasenyum suka entri ni..best la kamu z.. semoga kamu bahagia bersama si dia dunia akhirat ^^

tuan director said...

hang memg cool la z

masturah mj said...

besstttnye doremon,..tigt zman2 kecik2 dlu..itula pnghibur dikalaa dulu..heheeh

FiqaSaleh said...

hahahahhahaha...lawak.. pastu tau pun takot doremon bwk p kubor..ehehhehe..

Capix said...

ngeks.. jgn curi doremon kuu.. XD

Capix said...

ngeks.. jgn curi doremon kuu.. XD

anina taty said...

lampu tu namanya lampu pengecilan ;)

afzan zulaika said...

hehe...dulu masa kecik-kecik pon aku penah terpikir benda yang same syoknye kalau ade doraemon.....even sampai hari ni pon aku still follow agy citer doremon kat ntv7 tu.....blik cuti nanti nak beli cd doraemon r...hahah

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

wow! best gak kalau ada, dpt siapkan aku punya kerja rumah! boleh tutup mulut 'harimau' kat kelas aku tu, bro... hahaah!

shaazril said...

syok2 klu ada doremon...leh g mana2 jer...leh buat apa je...syoknya....

kitty cat said...

dalam dok melawak tu last2 skali smpat ag ang bjiwang karat dgn cik awek hang ye..sambil myelam minum aiyaq nmpak hahahahaha.. thums up ;)

Unknown said...

part kubur tu aku paling suka~~ hak3~~

Lalala said...

sama lah masih simpan hajat nak bela doraemon.. best entri ni ..romantik lak last2

BAJU KURUNG COTTON MURAH said...

2 dia . dah kuar nama cik awek dh . haha . sodap2 . klasik jek . :)

Unknown said...

kehkehkeh.... bro,ain pown minat gileerrr2 kt doraemon...until now ain still suka tgok.mmg penah gak pikir "kalaulah aku pown ada doremon".... perrghhh,bestttt siot.... :)

anies_5566 said...

fav entry..aku suka sgt kat..nmpak sincerity hg zack..=) but past already past..

Wafa Awla said...

suka part last tu ..hiw2

Related Posts with Thumbnails