Riwayat seekor buaya.

Time entry ni ditulis,aku baru je pas ym ngn member lama aku.



Buaya : zack,cibai ar! aku da kene main arr! sial ah.
Aku : laa...ko apsal ? pagi2 (2:15 pm) da meluah perasaan ni.
Buaya : lisa(bukan nama sebenar) tu ada jantan lain ah.
Aku : lah. jap2. bagi aku gelak dulu. wakaka!


Buaya : kimak lu...
Aku : okay2. lek2...pelan2 kayuh. ni apa kes?
Buaya : itu ari aku lepak parkson ngn bebudak ni. baru pas bowling. masa nak gi car park, aku nmpak die ngan mamat mana ntah. siap peluk2 pinggang bagai...
Aku : abang die kot? ko x sound ke?

(senyap jap. xde jawapan. ni mesti ym kat malaysia delay ni)

5 minit kemudian...

Buaya: ahh,gi mampos ah. aku da malas nk amik port psl die.
Buaya: dia mana ada abang. ntah ar zack. malas aku nk sound die. kpala tgh semak ah.
Aku : lek ah...ko kan player? baru ilang sorang. apa mau kisah? hakhak!


Buaya : tu dulu zack...aku da x main betina da. tapi alih2 die wat aku camni lak. sial la.
Aku : ok2...ko let go je ar. betina camtu bsepah ar.
Buaya : tu ar. aku ingat pn camtu. malas aku nk caya pompuan lagi. sumer sama je. x ley pakai!

bla..bla..bla...(conversation ends here).

Ya! sila lah pass kan baton tu kepada orang lain.


Wah,time ko mainkan prasaan orang dulu, ko x pikir plak apa diorg rasa.
hakhak. okay apa? playboy kene main ngan playgirl.

Actually,aku dulu pon seekor buaya gak. Tapi tu citer zaman muda2 dulu.
Standard la umor 17 nak naik doploh.Napsu serakah tengah ada. Esok2 da umor 50, badan da sakit-sakit, time tu napsu pon x guna da. haha. dush!

"Bangsat ar jantan ni. Apa yg korang dapat ek mainkan ati pompuan?"

Mesti ramai girls out there yg cakap camni kan? Kadang2 aku kesian gak tengok facebook tu.
Time tengah best becinta, wah! status masing2 cam haram je. Bahasa nk indah2.
Tapi bile tengah gaduh skit je...mula la status masing2 cam kimak.

2 minit pastu...


Dan di sini la bermulanya peranan seekor buaya.



"eh,awak jangan la sedih...die bukan ditakdirkan utk awak. U deserve a better man, girl! "
-ayat seorang buaya.

And it does work for a stupid-heartbroken-innocent-lil-girl.
Maka,mereka pun mula bertukar2 ym id dan nmbr telepon.

A week pastu, mereka mula berdating di timesquare.
Kononnya boley kenal lebih rapat.
Dan sebulan lepas tu, si perempuan itu kecewa lagi.
Dan lagi...


Kejam kan dunia ni? hakhak.

So,pada golongan aweks2 ni... aku sbagai bekas seekor buaya mau berpesan.
rajin2 la update2/belek-belek henset balak u all. kalau ada mesej2 yg cam suspicious tu, sila jangan tekejut bile dengar alasan

" eh,tu adik angkat i la..."

wakaka!


p/s: jangan sangka air yg tenang xde buaya. ini serius.

34 comments:

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Nampak lg la Zack walaupun ko dah hitamkan.Hahaha.BTW,apsl ko letak gmbr lelaki peluk lelaki...ish ish...gay siot

zack zukhairi said...

@razi : aiseyh! nmpak ke? buat2 x nmapk la ek. wakaka.

Asfan Ash said...

what goes around comes around
jadikan pengajaran sudehhh
hahhaha

carik awek kaki surau la konpem xkene maen koh3

Shaz Naz said...

adoii..mengapakah dunia ini kejam..xpernah cek nset bf..hehe..nk curang pun curangla coz maybe i deserve better..erk??? hehe...

:) said...

cinta, jgn pernah percaya..
sebb sume tuh dusta..
nak percaya? sile masuk meminang..
haaa..cool erk?haha

zack zukhairi said...

dunia ini sgt kejam. ya. ini serius.

Anonymous said...

wakaka.. biasa la weh.. ade dak laki kt fb aku pn samer gak.. kalau dia tgh syok bcinta tiap2 jam update status jiwang gila, dah putus status mcm krg kasih syg lak.. haih

Ieqa Swetluv said...

hehe.. da name naseb badan.. nak wat camne kan.. well life must go on.. jgn mudah percaya sgtt org 100% nnty merana badan..ahakzss~

.:fifi:. said...

hahahaha pdn mke...
time de menkn org dlu xhengat..tp ble de kne tau mara..

ckp kt de...
what u did u'll get it back!

Cik Seri Noorhashikin s.yahap said...

haha. buaya boleh berubah kott?/huhuu

nana said...

wht goes around comes around..kena terima hakikat(utk buaya)

best ape tgk perang status kat fb..huhu=)

ceksumolek's said...

huhu~ tak tau nk komen ape.. lpas frust dulu2 sumi xde bcintan dah.. kawan aje sume.. memang la ada suke seseorg tapi susah laaa.. takut still ade.. smpai sekarang single but not available :P hahahaa~

zack zukhairi said...

cumi : xyah ar susah2 bcinta. buat semak kpala je. nanti kawen terus pastu bercinta pas kawen. baru nice.

'AQILAH said...

hoh...nak suruh mak carikan jodoh je, pastu kawen..lalala~~~~

++***hana zaty**++ said...

haa......seb bek cik hana xde boyfieee...ngeee~~~

enyheartsdiamond said...

i pon meluat status2 org bercinta ni..haha

redbirdfe said...

ohh..memang selalu je check hp ney!!!

Anonymous said...

xsuke nk check2 hp ym fb bagai..tp skali tu saje tgk...zup!!!!! fhm2 jela

C!k LaYLa PiPi GeBu said...

hahahha..
kan dah ada pepatah..what's goes arounds comes arounds..

so..he deserve it..
ehheehhe

FiqaSaleh said...

zaman kegemilangan dgn ayat2 berbunga2 aku dh tamat. Dah tak percaya dah.. Y_Y

Anonymous said...

hahahah..ex boboy aku pon kantoi ngn aku..adik angkat beb...igt aku nih bingung sgt agak ye..hak hak hak...

Anonymous said...

nasib bek bace smpai abeh, kalo tak cam nak cakap je ---> amboi, mase kau mainkan pompuan tu, kau tak pk plak azab! bhahahha. nice post anyway.

syanabel said...

haha nice post. "air yg tenang, buaye dlm tu sendiri tak sangka die ada kat dlm tu kot" :)

LadyComot said...

owh biasala tu ragam manusia. buat balik dibalasbaik buat jahat balasannya tunggu.. hehehe.. actually LadyComot pernah dipermainkan oleh palyboy.. macam haram je.. dh la first love.. tp skunk ekor buntut kita balik.. ada hati nak tackle balik jilat tapak kasut wa dulula. dah jilatpun wa memang tak hingin.. perayala wanita yang baik untuk lelaki yang baik.. so lu pikiq...

LadyComot said...

owh biasala tu ragam manusia. buat balik dibalasbaik buat jahat balasannya tunggu.. hehehe.. actually LadyComot pernah dipermainkan oleh palyboy.. macam haram je.. dh la first love.. tp skunk ekor buntut kita balik.. ada hati nak tackle balik jilat tapak kasut wa dulula. dah jilatpun wa memang tak hingin.. perayala wanita yang baik untuk lelaki yang baik.. so lu pikiq...

aizamia3 said...

eloklah tu.. dua2 player.. yang lelaki kenakan pompuan, pompuan balas balik..

kuya said...

lelaki baik untuk pempuan baik
lelaki jahat untuk pempuan jahat.
tapi lau kes member anda, maybe tuhan nak bg rasa perasan dpermankan

Princess Alexandria Mospeada said...

siyes mmg cam ade ilmu pertolngan cemas tahap 4 bace blog u zack~~~hahahaahahaha disebabkan i bace entry neh~~~semanagat be aware melonjak2 ketahap dewata~~~hak3

laskar pelangi said...

sama2 mengubah diri kepada yang baik:) nak dapat yang elok dan baik. kena ubah sikap dan perangai kita ke arah kebaikan juga.bukannya nak tunggu bidadari/putera yang betul2 perfect datang mengadap kita;)

VelOveShAn said...

Tak t'pikir plak nak belek hp pakwe aku.

Wafa Awla said...

huhu, tips ni :p
nasibbaiktakpernahkapel
hiw3

zul hassan said...

hang buaya darat kat buaya sungai hahaha...

Patrick said...

huhu, tips ni :p nasibbaiktakpernahkapel hiw3

Anonymous said...

Ni arr alassann knp q mls nk berkapel..penat seyhhhh...

Related Posts with Thumbnails