Rumahku syurgaku

Baiklah brader-brader, ari ni kite skip dulu class mengarut 'mengorat' k?
Jangan risau...pelan-pelan kayuh. Masa banyak lagi. Aku akan turunkan ilmu2 aku satu persatu dari masa ke masa. Cukup bulan ni, gerenti lu orang dah boleh pakai reben kat leher, pastu bubuh costume telinga arnab kat kepala...



Ini ari nak cerita pasal mimpi aku malam tadi. Pergh! Mimpi dasat beb. Mimpi basah? Teettt! Bukan. Aku pon da lama tak mimpi basah. Malam tadi aku mimpi jadi kaya. Woooaaaa! Best siot. Serius shit rasa taknak bangun!

Celik je mata, aku terus mencarut. "Siot ar! mimpi je rupanya. Ces!"

Tapi bile sebut pasal kaya, tetiba aku teringat kat mawi.

Dulu, masa mula-mula die duduk kat felda, rumah dia macam ni je...



Pakai ampai kain dawai je. Yang penting ASTRO kene ada. hehe. Tapi skarang ni, mawi da kaya. Secara otomatik, rumah pon mesti kelihatan sedikit kaya.



Alhamdulillah...rezeki masing-masing kan? Ni baru rumah mak ayah die, belom tengok banglo mewah dia lagi. Jom kita jalan-jalan tengok banglo abang mawi.


Yang ni ruang tamu dia. Tempat die tengok Akademi fantasia malam-malam dengan Ekin.

Agak-agak da abis tengok AF, rasa nak baring-baring, boleh pegi kat sofa atas ni... Pekena urut sepam dua. Pergh, heaven!

Da kene urut, baru la ada tenaga! "Ok sayang, jom 'tido'!" kata mawi. Teeettt! acah je. Mana ada mawi cakap camtu.

Amacam? cantik kan bilik tido mawi? Jom kita usha dapor die plak.


Pergh! dapor dia ada style beb. Macam kat bar. Aku suke style camni. Tapi cam sempit je aku tengok?


Part ni aku paling xleh bla! Siap ada table snuker plak kat umah. 'Berbulu' je mata aku tengok. Hakhak. Kalau semua rumah macam ni, alamat tokei snuker "WeLike" kat terminal one seremban boleh lipat table snuker masuk dalam lori, humban ke gaung.

Tapi, aku tak brapa berkenan la dengan design perabot rumah mawi. Macam classic sangat. Macam owner die era-era 60an. Tapi maybe sebab die pandang pada 'harga', bukan pada 'rupa' kot. Well...Selera orang beza-beza kan?

Tapi kalau lah ditakdirkan suatu hari nanti aku kaya...ini KALAU okay?

Mana lah tau, aku berjaya menjadi seorang engineer yg berjaya dan berkarisma, 1st skali aku taknak rumah aku ada perabot banyak2. Semak. Aku nak simple je. Jadi engineer, rumah mesti la sofistikated dan fleksibel. Baru style!


Okay, ni ruang tamu rumah aku. Simple and modern enough aku rasa. Balik keje letih-letih, campak briefcase, terus landing kat sofa tu. Walaawei! Best gile. Pastu baru nak terlena, wife aku datang bawak air oren ngan buah tembikai. "minum bang..." Isteri solehah ok?
 

Dah pekena air oren seteguk dua, kita ke meja makan plak. Baru balik keje, mesti lapar nasik kan? stakat buah tembikai mana boleh hadap! Ok,ni la rupa dining room aku. Simple je. Takde la bini aku tersadung kaki kat mana2 nak angkat pinggan mangkuk.


Lepas makan, boleh la naik bilik solat, semayang jemaah zuhur sama-sama. Baru tuhan suka.



Perut dah kenyang, hati dah tenang, baru boleh layan movie! tak pon drama cinetron 'bawang putih bawang merah'. Untuk tujuan ni, aku memang khas kan satu sudut menonton di rumah aku. Tv sebesar alam lengkap dgn surround sound system kiri kanan atas bawah. Baru ada feel tengok movie.

Tengah sedap-sedap tengok tv, bini aku panggil "Sayang...cepat la tido. Dah malam ni. Esok kan syg kene bangun awal hantar saya gi skolah?" Bini aku seorang cikgu skolah. Tapi bukan tu yg aku nak cerita. Aku nak cerita pasal bilik tido. Ha, tengok gambar tu. Simple je kan? tapi apsal xde slimut? Ces! Tempat 'beradu', mesti la kene ada selimut !

Sayang. Sila tutup lampu.


Tingg! Dah siang.

Nak mandi lah. Bathroom. Yup! ni part paling penting bagi aku dalam structure sebuah rumah. Aku cukup amik berat pasal bathroom. Aku akan pastikan ada satu bathtub besar dalam tu! Baru lah boley main bubble sama-sama ngan isteri tercinta! Teett!.Dan yang paling penting ada heater sbb aku takut mandi air sejuk.

Tapi buatnya satu hari, mak ayah aku datang dari kampung nk melawat aku. Parah gak aku rasa. Silap-silap die tanya aku mana gayung? Hakhak. Takpe-takpe, mak ngan ayah mandi shower ok?



Okay! Masa untuk sarapan! cantik tak dapor aku? simple kan? Bayangkan aku duduk kat chair kaler merah tu, lepas tu perhatikan wife aku bancuh coffee. Hehe. Cam comel je..


Zack! sudah2! Bangun2! Berangan je keje kau!
Dushh!


p/s : Ini macam, baru la "home sweet home"!

(pictures credit to : google.com & furniturestoreblog.com)

78 comments:

shap said...

personally,.rmh mawi xcntk kot..

chamn said...

wowowo... nice lor~

--- said...

bathroom tiptop la bro~

wawa chan said...

woh gle btol angan2 die ni......tp i like th bath tub...demm..chntek...

ayisy said...

salam.. peh! ada table snuker tak boleh tahan. bosan2 bleh main tak pyh kuar. hahaha..

enyheartsdiamond said...

weyhhh..cerita mimpi2 mcm eny gak..hahaha..tp eny slalu mimpi lelaki lorr..n jd loser dlm mimpi..

cisss...

lepas ni nk mimpi zack!

rumah tu pergh laa...kalau dapat mau x kuaq uma :D

semoga mimpi jd nyata..bole jd bini kedua :D

hahahaa

Anonymous said...

waa best nyer klu mmpi jd nyata

..nOj.. said...

woooohooo rumah idaman zack lg cantekkk dr umh mawi... umh mawi nampak 'tua' sket... umah zack nmpk kelas... ok dh ade calon isteri? kerna sy single lagi... hahahaha

tOsHiO..... O.o said...

syknye mimpi..XD

Didi Nadhirah said...

ur taste memeang best la...tp i rase selimut tu kat belakang bantal la..nk bg katil nampak tak serabut kot

udacun said...

wahh.... impian kite same la pasal rumah ni...
adeh nape ley same ni????/


ni umah Uda cop duluu..hahahaha.... suke yg modern n simple cmni....

cam CITE FULLHOUSE... waaa.. sukee sgt2... ade envi tepi ptai..adoii..berangan ajee

acap de souza said...

ceh..pe lg...cepat la kawin..kitorang nak mkn nasik minyak ni...hahaha

'AQILAH said...

rumah idaman kamu lagi cantik...hohh

ISZA said...

semoga impian menjadi kenyataan... AMIN.

Lina Khairunisa said...

wow,pilihan zack sgguh simple dan moden.
nice2. :)

Syaiful Azhar said...

smart tol ruang tgk movie tu..klau tgk filem teetttt..pergh mesti masyuk..Astagfirullah..hakhak..

Fathiha Zainal said...

Ehem! Kalo dh dpt rumah idaman mcm tu, jgn lupe jmpt sy duk skali yeh. Jd org gaji pon xpe. Muakaka!

Rara said...

aq suke bathtub tuh.menarik perhatian aku.

rizputra7 said...

aku nanti tak nak meja snuker...aku nak buat bilik khas untuk tengok bola jer...buat macam stadium..huahua

Zuwairi said...

rumah impian kamo.. aduss.. terliur tgk;)

Cipina said...

Pergh, B&W..tema kawen ai :X:X

smile said...

zack..umah mawi mmg kekeluargaan.cantik la.haha.umah y ang suka tu putih.t kotor kang bila dh beranak pinak.jgn lp check out link y aku paste kt fb..try la nta satu.

AsyrafFile said...

Mana dapat gambar rumah mawi....

Aimy Yasmin said...

cantek2~!! simple. ak rase mawi punye uma macam serabut ak tgk. sakit kpale. huhuh ke ak sorang camtuh?
=='

Halawani Sahail said...

wahh wany pown tringin umh cmtu gk .wuaaa

ini q i L L said...

mmg style modern. ;)

morriss said...

caya la bro..lu blaja rajin2..keje bagus2..dh kaye nnt beli rumah mcm tu..bleh aku tumpang...

miranasib said...

salam..
wah umah impian you bro mmg need u buka company engineering sendri la..mr.zack xleh jd pekerja bawahan ni, kene jadi bos!baru leh achieve that house!

aku Zaty said...

huhu..
best nye dpt uma cmtuh!=p
err entry nie mcm mnunjukkn
encik zack xsbr nk ade isteri jewp..
hee~

p/s : rumah mawi mmg xbest!

++***hana zaty**++ said...

perhhhh....

gile cntik umah idaman ang zack oiiiitt!!~~~

weyh2....nk dok umah tu jugak!!~~~hehehehehe

F I T said...

pergh cita bukan main lagi..sampai sama2 terpengaruh gk..yg best part bini bawak air lepas keja tu..rasa nk kawin cepat ja haha..

nadiah fatihah said...

zack...kawenla ngn ak...ak nk bancuh kopi kt dapur tu...haha!

izansalleh® said...

pergh! syorgaaaaaaaa...hahaha

Unknown said...

perhh berangan smpai ke bulan...dh tu xhengat2 nk balik bumi...

acece...bgus r tuh..pk mase dpn gk...leh r nnt slalu2 singgh umah lu..

meera^da cute..*_* said...

zack, ko nyer taste same cam aku la....menci2...
aku suke sgt umah aku simple n guna theme hitam, putih, kelabu...huhu..besh2....kalodpt umah tuh, aku xnk kongsi ngan suami aku...aku leh lari kt umah aku tu kalo die xmo manja2 ngan aku...hehe

zack zukhairi said...

wah! tetiba ramai plak nak kawen ngan aku. hakhak! jom siap2. pas isyak kita gi umah tok kadi ya?

@ yg suke rumah aku : nanti ada masa, cuti2 ujung minggu, datang la umah aku. sentiasa tbukak utk korang. :p

@meera : hahaha! xmo manja2, ko lari ya? lawak2. haha.

TinaSofea said...

modern design umah u..i like!!hahah! m more to modern contemporary exotic design^_^

meera^da cute..*_* said...

yelah...aku suke dimanja...ape2 hal pon, kalo bley nk harta sendiri..xmo kongsi ngan suami..

Unknown said...

wah enko mahu lebih kaya dari mawi hahah

sapphire blossom said...

bab dapur tu, lagi sexsy kalo ko yg bancuh coffee wife ko usha...............

Ruby said...

hey.. i like ur angan-angan... hehe.. perghh... terbaik...!!

emma said...

hakhakhakhakhaktuih u zack! kiki

kayghani said...

bro,ko memang betul2 tinggi imaginasi..respek sama lu..

LISA lisot said...

ceh~

gile bahagia punya imaginasi :P

molliesa said...

FYI..hehe...rumah mawi tu dibeli oleh mawi dari sebuah keluarga berbangsa cina(kalo salah, im sorry)..tu memang perabot yang dah siap2 ade dlm tu...mawi beli yang mmg da siap ngan brg2 owner dia jualkan..ade ubah sikit2 kot..tatau tang mana..info dah lupe dah dr mane..

taste Z buley tahan eh...hehe..
tgk bini bancuh kopi..comel2..hehe

Mysara Newrie said...

owh taste ko nagn taste aku cam sama je. haha.
sumpah cakap! aku suke giler ngan design2 kat dlm gmbr 2. hehe

Unknown said...

haha...ang ni lawak r zack..tp ang punye cite2 tgi na..aish...jeles lak an..baguih r...dlm mrapu2..ang selit nasihat..tabik pacak 180..hahaha

Unknown said...

thx email tuh..he

Anonymous said...

umah mawi nmpak mewah..tp mcm classic sket..seswai la ngn die..keh3~~

wahhh..umah idaman zack can-not-go..hahaha..sesuai kot ngn jiwa zack..hehee...plg ske ruang tgk tb n bath tab..wallaaahhh...

*xley imagine ur life with ur wife..agagagagaga~~

Ismail Noh said...

Kepada peminat Mawi, terimalah kenyataan. Korang yang sokong sakan dulu.
Kepada Zack, kau mimpi syurga kot~

MiSs LyN said...

hehe..comel gler part tgk wife bancur coffee..cam real je..haha

Unknown said...

mmg stylo la uma modern tu..esp tmpt tgk muvi n dapo dier ;>

Shahizan Azmi said...

last skali time sarapan plng comel x)

~fuNtaStY~ said...

itam putih mesti mau...=p

FiqaSaleh said...

Woooooo..rumah mawiii.. :O

Unknown said...

suker gler ngan bath tub tuh..n itam putih mmg smart dowh..=)

rd3q 4in m4n said...

sgt cantik kot rumah yg direka tu..wat sebijik kat sy..hehehe..nk gak rumah gitu...huhuhu=P

Aya AfsHeen 별 said...

huhu...santik giler bayangan uma cam ne...mmg kena dgn citarasa beta..kaler n prabot xsemak..saujana mata memandang...insyaAllah klo aku da kaya-raya n berjaya jd engineer yg terpandang,kompom aku design uma aku nnt lebih n kurang seket camne la...wuuuuhuuuu...cantik giler...dlm byk2 entry ko, yg ne la paling menarik jiwa aku...syabas dr aku...

jannah said...

cntiknyer umh yg ko bayangkan tu...style same ngn aku nak..hahha...ngan care ko story pon best...pose2 ni aku ley gelak aje..cam org dah knyg..heheh

Liya@UKM said...

Perghhhh....mmg sweet lah brader...nnt tlg design utk rumah ceq naa...cantik punya!!:)

PuanChristina said...

impian yg sgt sweet...sy suka umah yg simple camtu..

PuanChristina said...
This comment has been removed by the author.
empty said...

honestly kan zack..bg aku umah mawi xcntek..semak..aku pun lebih suke yg simple cam impian ko tu...eheheh...esp tang design bathtub tu...aishhh~~~~

nourinoriza said...

modern concept mmg impian gua...cun giler umah tu...tp umah mwi x besh...nampak cam dah tua sgt lak design camtu...xkena ngan jiwa remaja gua...cehhh...remaja lagik ke...huhuhu

Hawa86 said...

nice rumh ko...klu sya,sya suka wrna hijau!!!(hijau lembut.perabot coklat kut...x pun hitam...^_^

(^_^) said...

owwwh, nice larr :)

budakbantalbusuk said...

bez gler..suke umah ta byk perabot. ta pening.nk bejalan pn sng.

мiмiп gопjепg said...

kuasa angan angan. best giler. nak jugak rumah macm tu. pergh! genti tak kuar umah. haha. :)))))))

fariharafz said...

waaa..nice2 umah ang! semoge tercapai cite2.

SHEalwayswithSNEAkers said...

angan yg sgt tggi . tahniah3
chaiyok3 :)

Anonymous said...

z..apesal awal beno ko balik kije..zohor da smpai umah...ko kije sblom subuh ke..

cekodok apple said...

santek..otak jurutera la kan...hehe

mas said...

ska gk..pling best bathtub tu.. :)

lady-D said...

tulah walaupun mewah gile perabot mawi tu tp serius bkn taste aku..aku suke yg modern style lg..simple, x semak bijik mata..

anis said...

perghhhhhhhhhhh,cik awek bace mesti senyuum simpul tahap gaban...yang bukan cik awek pon dah rase bahagia ade laki hangan-hangan dan impian indah ni...caring sampai puan bini angkat pinggan pon risau kalau tersandung kaki..hehe

Anonymous said...

serius cntik gle uma bayangan 2...hissshhh..nk gak sbijik...

Ryn scarlett said...

Cenggitu ke rumah abang Zack Skrang? P/s: Adam serius comel

Ryn scarlett said...

Cenggitu ke rumah abang Zack Skrang? P/s: Adam serius comel

Related Posts with Thumbnails